Coreea de Nord si oribila lor companie aeriana

Oricât de mult i-ar plăcea acestei țări, sau conducătorilor săi, să
pretindă că restul lumii este formată exclusiv din țări cu peisaje demonice și păgâni spălați pe
creiere, realitatea este cu totul alta. Însă totodată, în timp ce anumiți cetățeni sunt suficient de
capabili încât să găsescă o cale de a scăpa din Coreea de Nord, alți oameni vizitează țara
pentru a experimenta “disneyland-ul dictatorilor”.

Există totuși o rută către RPDC, sau Republica Populară Democrată Coreeană, din
Rusia și China și cu toate că trenurile ne oferă foarte multe avantaje, cum ar fi: costul redus al
călătoriilor, distanța lungă pe care o străbat într-o singură cursă, eficiența cu care călătoresc,
faptul că reprezintă un stimulator economic, emană puțin carbon în atmosferă, este un bun
egalitarist social și mai sigur decât aproape orice mijloc de transport, Coreea de Nord alături de
liderii săi au decis să nu construiască prea multe rute feroviare, atât interne, cât și externe…
Însă cu toate acestea, Coreea de Nord are totuși propria companie aeriană teribilă, numită “Air
Koryo”.

Haideți să vorbim despre istoria acestei companii bazându-ne pe statisticile oficiale. În
anii 50, URSS a fost finanțatorul Coreei de Nord, motiv pentru care primul zbor al companiei
aeriene a fost efectuat către sudul Uniunii Sovietice astfel încât pasagerii să se poată conecta la
liniile aeriene ruse pentru a zbura către Moscova.

La început s-au folosit exclusiv avioane sovietice care erau destul de bune din punct de
vedere tehnic și se axau pe zboruri către URSS și mai târziu China. Totuși, în cele din urmă
Coreea de Nord a primit din partea Rusiei, Ilyushin IL-62 (iliușin) și Tupolev Tu-154, două
avioane destul de impresionante întrucât puteau zbura până în estul europei. Acest lucru a
însemnat că puteau efectua o rută directă de la Pyongyang către Moscova fără să fie nevoie de
escală. În cele din urmă au adăugat mai multe zboruri către alte locații din Europa, precum
Germania de Est și Bulgaria. Dar apoi URSS s-a destrămat, relațiile dintre Rusia și Coreea de
Nord s-au diminuat, iar compania Air Korya a început să construiască rute aeriene către alte
locații non-sovietice. Până în 2010 avioanele coreenilor zburau către Zurich, Praga și
Budapesta, dar apoi, transportul aerian al republicii coreene a avut două probleme majore.

Prima a constat în faptul că au fost adăugați pe “Lista Companiilor Aeriene Interzise în
Uniunea Europeană” ceea ce înseamnă că nu mai puteau zbura prin, către sau din majoritatea
țărilor Europene. A doua problemă majoră a fost că, în special în ultimul deceniu, o serie mare
de sancțiuni au fost impuse Coreei de Nord, atât din partea unor națiuni individuale, cât și din
partea Organizației Națiunilor Unite. Aceste sancțiuni împiedică toate statele member ONU
efectueze aproape orice tip de schimburi și tranzacții cu statul corean, ceea ce înseamnă că
este foarte puțină activitate economică cu țările respective, și prin urmare, oamenii au foarte
puține motive să călătorească acolo.

În zilele noastre, compania Air Koryo are dimensiuni modeste comparativ cu fosta sa
perioadă glorioasă, și zboară către doar 5 destinații: Vladivostok, Shenyang, Beijing,
Shanghai(toate se citesc cum se scriu, sh-ș) și tocmai ce au instaurat în August 2019 o nouă
rută către Macau, un oraș cunoscut pentru cele 38 de cazinouri, fiind denumit și “Las Vegas-ul din Asia”, deci nu e greu de intuit că va fi folosită exclusiv de către elitele țării.Cu toate că este
cel mai lung zbor efectuat de compania coreană, el durează doar 3 ore, așa că elitele nu se vor
confrunta cu diverse complicații, însă cu toate acestea, au o mulțime de probleme datorită
faptului că provin din cea mai sancționată țară de pe Pământ!

Aceste sancțiuni despre care vorbesc a împiedicat compania coreană să cumpere
avioane Boeing sau Airbus, prin urmare, a fost nevoită să achiziționeze avioane din Rusia sau
din alte țări care formau în trecut Uniunea Sovietică, însă din cauza încălcării mai multor legi
internaționale, Coreea de Nord a primit și mai multe sancțiuni! Pe data de 28 Noiembrie 2017,
Coreea de Nord a lansat rachete balistice care au aterizat inconfrotabil de aproape de Japonia,
iar ca răspuns, ONU a pus mai multe sancțiuni în documentul “Rezoluția 2397 a Consiliului de
Securitate al Națiunilor Unite”. Această hotărâre luată în urma unor dezbateri colective interzice,
printre alte lucruri, “furnizarea, vânzarea sau transferul direct sau indirect al oricărui vehicul de
transport către Republica Populară Democrată Coreeană”, decizie impusă tuturor statelor
membre.

Hotărârea specifică clar interzicerea tuturor produselor descrise între codurile 86 și 89
ale sitemului armonizat, adica sistemul standardizat la nivel internațional format din nume și
numere care clasifică diverse produse comercializate, în cazul nostru vehicule de transport. Iar
dacă ne uităm atent vom vedea că între aceaste coduri se regăsesc de la locomotive, tractoare
și tancuri, la cărucioare de copii, chiar și geamanduri, însă cel mai important se referă la
AERONAVE… (in original a folosit printscreenuri dupa site-ul oficial, daca nu are cornel sursa
poate sa foloseasca asta https://www.foreign-trade.com/reference/hscode.htm?code=86)
Acest lucru înseamnă că, de când ONU a aplicat Rezoluția 2397, Coreea de Nord nu
mai poate achiziționa nici un tip de aeronavă din… aproape nici o țară în afară de Kosovo sau
Orașul Vatican… ei nu sunt membrii ONU, dar totodată nici avioane nu produc. Toate aceste
lucruri înseamnă că Air Koryo poate zbura doar cu aeronavele pe care le foloseau înainte de
2017, care sunt în cea mai mare parte avioane destul de vechi, construite în Rusia sau
Ucraina.

Rezoluția 2397 permite în mod specific că republica coreană poate achiziționa doar
piese de schimb pentru avioanele de pasageri, probabil pentru a se asigura că nu se vor
prăbuși în mijlocul zborului, având în vedere că majoritatea avioanelor folosite de Coreea de
Nord sunt vechi. Deci, lipsa abilității de cumpărare a avioanelor noi devine o preblemă din ce în
ce mai mare, însă multe țări încalcă “în secret” sancțiunile impuse de ONU, mai exact Rusia.
Rezoluția 2270 interzice, de asemenea, vânzarea combustibilului de aeronave către
Coreea de Nord, dar include în mod specific o scutire de la această decizie a avioanelor de
pasageri sau zborurilor comerciale. Însă, Rezoluția impune membrilor ONU să vândă cantitatea
exactă de combustibil necesară unui avion să zboare între două locații stabilite în prealabil, de
exemplu, din Pyongyang către Vladivostok și înapoi. Nu trebuie furnizat mai mult combustibil
pentru că acesta poate să ajungă în folosința avioanelor militare.
Probabil cel mai bizar lucru despre compania Air Koryo este că îți poți rezerva un bilet
de avion direct de pe site-ul lor, la fel ca pentru orice companie din lume – este înspăimântător
de ușor! Primirea pe care o primești acolo s-ar putea, totuși, să fie mai puțin caldă, însă cel
puțin vei putea experimenta pe propria piele cum este un zbor la bordul avioanelor antice
rusești.

 

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *